H&V blogi

Asiakaskokemuksen haasteet ja mahdollisuudet



Jokaisen yrityksen liiketoiminnan kasvattamiselle keskeisen asiakaskokemuksen kehittämisessä tarvitaan riskinottoa, uudenlaisia toimintamalleja, laaja-alaista yhteistyötä eri tahojen kanssa ja rohkeutta. Hyvä keino liiketoiminnan kehittämiseen on ymmärtää syvemmin asiakasta ja hänen tarpeitaan ostoprosessin aikana.

Oma, ostettu ja ansaittu media hallintaan



Myynnin, viestinnän ja markkinoinnin yhdistymisen yksi ulottuvuus on kokonaisvaltaisempi ote oman, ansaitun ja ostetun median hallintaan. Miten tällainen ote käytännössä otetaan? Kuinka sitoutetaan ennen omissa siiloissaan touhunnut tiimi yhteiseen tekemiseen?

Monelle asiantuntijayritykselle markkinointiviestinnän keskeisiä haasteita on saada näkyvyyttä. Tämä haaste vaikuttaa ensikatsomalta erikoiselta, sillä erilaisia kanavia, joissa näkyvyyttä voi saada ja rakentaa, on nykyään paljon. Lisäksi näissä kanavissa on kysyntää asiantuntevalle sisällölle. Lähtökohtaisesti asiantuntijayrityksellä siis pitäisi olla hyvä tilanne. Mistä kenkä siis puristaa?

Askarruttaako GDPR-muutos?



Markkinointiviestinnän ja myynnin pelisäännöt muuttuvat GDPR-asetuksen voimaantulon myötä toukokuussa. Tämä herättää monia kysymyksiä asiakasrekisterin hallinnassa. Voinko käyttää markkinointilistaamme uutiskirjeen lähettämiseen? Saanko ottaa myyntirekisterin ja lähettää sinne kutsun tapahtumaamme? …

Onko markkinointiviestintäsi GDPR-valmiudessa? Lataa ilmainen opas!



Yrityksesi joutuu tekemään toimenpiteitä 25.5.2018 voimaantulevan GDPR-asetuksen vuoksi. Tiedätkö mitä toimenpiteitä tulee tehdä ja kuinka ne tehdään, jotta yrityksesi toiminta on lainmukaista?

H&V:n Spotlights ja uusi kotisivu!



Aloitamme vuoden 2018 uudella Spotlights-uutiskirjeellä, some-kanaviemme aktivoinnilla sekä kotisivun uudistuksella. Spotlights nostaa esille ajankohtaisia aiheita sekä ilmiöitä. Uudistuneen kotisivumme ja kattavan tuotetarjontamme voit käydä tsekkaamassa osoitteessa www.harkonsalovesa.fi.

Aloitamme vuoden 2018 uusituilla kotisivuilla. Olemme nostaneet keskiöön monikanavaisen palvelutarjoomamme: autamme yritystäsi hallitsemaan niin oman, ansaitun kuin ostetun näkyvyyden ja sisällöntuotannon.

Tässä on meidän vuoden 2018 pääteemat. Upeita, uusia juttuja tulossa, pysykää kanavalla!

Hostaamme palvelumuotoiluun keskittyvää Human Centered Design -verkkokurssin Espoon liveryhmää, kuva eiliseltä – hauskaa oli!

Kaikista viestinnän, markkinoinnin ja myynnin ammattitermeistä huolimatta perusongelma yrityksillä tyypillisesti on: meitä ei tunneta. Harkonsalo&Vesan Mikko Sillanpää käsittelee tätä aihetta Loyalisticin Antti Pietilän kanssa Loyalisticin videoblogissa

Vietimme hauskan ja mielenkiintoisen aamun Mikko Sillanpään ja Loyalisticin Antti Pietilän johdattaessa puhetta ajankohtaisiin teemoihin yhtenäisen myynnin, markkinoinnin ja viestinnän tekemisestä sosiaalisten kuplien aikakaudella.

Sain tilaisuuden haastatella yhden suurimman kansainvälisen suorahakutoimiston, The Taplow Groupin, vetäjää Mark Firthiä. Puhuimme personal brandingistä, eli henkilöbrändistä ja –brändyksestä.

Tähän aikaan vuodesta saa unelmoida ja toivoa! Haluaisimmekin kuulla juuri sinun näkemyksesi unelmien viestintätoimistokumppanista. Millainen yhteistyön ja palveluvalikoiman pitäisi olla sinun mielestäsi?

Haemme kasvavaan joukkoomme new business -orientoitunutta uuden ajan markkinointiviestinnän konsulttia.


Tässä kirjoituksessa tarkastelen viestinnän suhdetta liiketoimintaan ja syitä, miksi viestinnän tulisi olla liiketoimintapäättäjien agendalla jatkuvasti. Viestintä on tavattoman laaja aihe, joten teen rajauksen ja jätän esimerkiksi sisäisen viestinnän ja kriisiviestinnän tämän kirjoituksen ulkopuolelle. Niiden sijaan keskityn puhumaan yrityksen viestinnästä ulospäin, omille kaupallisille kohderyhmilleen. Tätä voisi nimittää markkinointiviestinnäksi, mutta termi on hieman liian moniselitteinen ja siksi tyydyn puhumaan tässä kirjoituksessa vain viestinnästä.

Harkonsalo & Vesa Public Relations Oy

 020 - 741 6940

Metsänneidonkuja 12, 02130 Espoo

info@harkonsalovesa.fi

www.harkonsalovesa.fi

Laskutustiedot

Verkkolaskuosoite:

Operaattori:

Y-tunnus:

FI2757804120038267

OKOYFIHH

0997022-2