H&V blogi

Miten saadaan oma tiimi tuottamaan markkinointiviestinnän sisältöä?



Digitaalisen sisällöntuotannon suurimpia haasteita on saada homma käyntiin, sillä se edellyttää strategisia valmiuksia (ydinviestit, sisältösuunnitelma), näiden ymmärtämistä (sosiaalisen median ohje) sekä ohjattua harjoitusta käytännön kirjoittamis- ja julkaisemistyöstä (suunnitelmallinen tekeminen). Tässä neljä plus yksi vinkkiämme digisisällöntuotannon voittajatiimin rakentamiseen.

Vaalikampanjan viestintä ja mainonta



Ensi kevään vaalit lähestyvät nopeasti, ja jokaisen ehdokkaan on aika miettiä omaa kampanjaansa. Vaalikampanja on monitahoinen kokonaisuus, jossa aika on erittäin arvokasta, koska sitä on hyvin rajallinen määrä käytössä. Tehokkuutta ajankäyttöön saadaan käyttämällä ammattilaisia apuna, ehdokkaan tai hänen tiiminsä ei kannata tehdä kaikkea itse. Vaalikampanjan viestinnällinen ja mainonnan kokonaisuus on yksi helpoiten ulkoistettavia tehtäviä. Olemmekin luoneet ehdokkaiden avuksi H&V Maine Vaalikampanja -palvelun, jonka avulla osa kampanjasta voidaan ulkoistaa säästäen itse ehdokkaan aikaa olennaisempiin osiin kampanjaa.

Haemme kasvavaan joukkoomme sisällöntuotantoon orientoitunutta uuden ajan markkinointiviestinnän juniorikonsulttia.


Ura- ja koulutushistoriasi eivät ole se tärkein asia meille. Voit olla esimerkiksi kasvuhakkeri, inbound-ammattilainen, someguru, tubettaja tai viestinnän moniottelija. Sinulla voi olla tutkinto markkinoinnista, viestinnästä, humanistiselta alalta, kaupalliselta alalta, yhteiskuntatieteistä tai vaikkapa semiotiikasta.

Olennaista meille on, että olet:
Asiantuntija markkinointiviestinnässä ja sisällöntuotanto on intohimosi.

–Hyvä esiintyjä esimerkiksi erilaisissa tilaisuuksissa ja videoilla.
Utelias, avoin ja oppimiseen suuntautunut.
New business -painottunut, eli kiinnostunut osallistumaan asiakashankintaan ja kehittymään siinä.

Lähetä meille hakemuksesi osoitteeseen: mikko.sillanpaa@harkonsalovesa.fi otsikolla ”Markkinointiviestinnän juniorikonsultti” 15.10.2018 mennessä.

Kerro hakemuksessa osaamisestasi. Liitä mukaan lyhyt CV ja alustava palkkatoive. Esittelyvideo lasketaan eduksesi.

Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä 15.10. alkaen.

Lisätietoja: Mikko Sillanpää, mikko.sillanpaa@harkonsalovesa.fi, 050 – 331 5279.

H&V DigiEnsin ToneOfVoice



Viestintästrategian ydinviestien ja arkipäivän viestintämateriaalien välisen kuilun yli johtaa yksi silta: tone of voice, eli tyyli, jolla viesti esitetään. Kirkkainkaan ydinviesti ei resonoi kohderyhmissä, jos tyyli on pielessä. Rentoa työnantajamielikuvaa ei esimerkiksi viestitä tehokkaasti jäykkäkielisellä rekryilmoituksella, vaan lopputulos näyttää virallisesti hauskalta. Suoraan liiketoiminnan tarpeista johdettu ydinviesti tarvitseekin usein tuunausta puhutellakseen yrityksen ulkopuolisia kohderyhmiä halutulla tavalla.

Tunnettuuden ja myynnin buustia videolla



Yritys- ja tuotetason videot ovat kuuminta hottia. Videotuotannot eivät kuitenkaan näennäisestä helppoudestaan huolimatta ole läpihuutojuttuja, vaan vaativat selkeää kaupallista suunnittelua onnistuakseen. Mitä pitäisi ottaa huomioon videoprojektissa, ja mitkä roolit budjetilla ja taiteellisella laadulla on yhtälössä?

H&V rantautuu Kamppiin!



Kasvun vuoksi meidän on tullut aika hakeutua uusiin toimitiloihin ja H&V:n pitkä perinne espoolaisena viestintätoimistona on saavuttanut päätepisteensä. Pidämme teistä asiakkaistamme ja muista lukijoistamme niin paljon, että haluamme olla entistäkin paremmin tavoitettavissanne!

Podcast osaksi viestintä- ja markkinointisuunnitelmaa



Kanavia ja sisällöntuotantotapoja on syntynyt kuin sieniä sateella, hyvä niin. Entisestään korostuu se, millaisen kokonaistavoitteen asettaa itselleen ja/tai organisaatiolle, kun alkaa toteuttamaan suunnitelmallista viestinnän ja markkinoinnin operatiivisen tason tekemistä. Tietenkin siitä näkökulmasta, että myös myynti saadaan synkronoitua kokonaisuuteen.

IPRN-verkoston uutisia
IPRN-kokoontuminen Pekingissä



IPRN-verkoston (International Public Relations Network) vuosittainen kokous pidettiin tänä vuonna Pekingissä. Järjestäjänä toimi verkostomme kiinalainen kumppanitoimisto Blue Focus. Kokouksen teemana olivat mm. videoviestintä ja vaikuttajamarkkinointi.

Kohdistettu tutkimus viestintä- ja markkinointistrategian tueksi



Elämme maailmassa, jossa tietoa tulvii yli äyräiden, suunnasta jos toisesta. Entistä enemmän tekijöillä kokonaisuuksien hahmottaminen vaikeutuu, hämärtyy, ja helposti lipsahdetaan oikoteiden kautta tekemään ensin mikrotason toimenpiteitä – ennen ison kuvan kirkastamista. Viestinnän ja markkinoinnin rakentaminen toimivaksi myynnin tueksi on oma vaativa taitolajinsa.

H&V Innovaatiosetelin palveluntarjoajaksi



Innovaatioseteli on Business Finlandin (ex Tekes) 5000 euron arvoinen seteli, jota pk-yritys voi hakea yrityksensä liiketoiminnan kehittämisen avuksi. H&V on rekisteröitynyt Innovaatiosetelin palveluntarjoajaksi, joten asiakkaamme voi hakea Innovaatioseteliä palveluillemme.

Ilmainen webinaari: Näkyvyyden nostaminen medialuokkaan, pe 17.8.2018 klo 10–11



Järjestämme yhdessä Loyalisticin kanssa elokuussa webinaarin pk-yrityksen näkyvyyden nostamisesta medialuokkaan. Tule mukaan pe 17.8. klo 10–11 ja ota syyskauden alkuun käyttöösi parhaat vinkit medianäkyvyyden rakentamiseksi! Mukaan mahtuu vielä muutama osallistuja, joten varaa paikkasi heti – webinaari täyttyy nopeasti.

Ilmainen webinaarimme: PK-yrityksen näkyvyyden nostaminen medialuokkaan, pe 17.8.2018 klo 10–11



Järjestämme yhdessä Loyalisticin kanssa elokuussa webinaarin pk-yrityksen näkyvyyden nostamisesta medialuokkaan. Tule linjoille pe 17.8. klo 10–11 ja ota heti syyskauden alkuun mukaasi parhaat vinkit medianäkyvyyden saamiseksi! Mukaan mahtuu vain rajoitettu määrä, joten varaa paikkasi heti – webinaarimme täyttyvät yleensä nopeasti.

Monikanavaisuuden Wake Up Call!



Maailma muuttuu, viestintä sekä markkinointi integroituvat entistä tehokkaammin myyntiin. Me kutsumme sitä oman, ostetun sekä ansaitun median hallinnaksi. Aiemmin hommaa pidettiin lähinnä jopa hömppänä, etenkin myyntijohdossa. Tuloksia kun saatiin aikaiseksi vain perussetillä – kylmäsoitto, tapaaminen ja kauppa. Millään muulla ei käytännössä ollutkaan väliä.

Digi viestinnän, markkinoinnin ja myynnin ytimessä!



Viestinnän, markkinoinnin ja myynnin yhtenäinen johtaminen on hyvä rakentaa digitaalisen sisällön ympärille. Digisisällöt, oli sitten kyse omasta, ansaitusta tai ostetusta mediasta, ovat luonteva lähtökohta myös kaikelle ei-digitaaliselle toiminnalle viestinnän, markkinoinnin ja myynnin kentällä. Käytännössä tämä tarkoittaa tehokasta sisällöntuotantoa digikanaviin ja saman sisällön muokkausta toimimaan myös muissa kanavissa.

H&V Valmennuksia Edunow-palvelussa!



Suositut valmennuksemme ja koulutuksemme ovat saatavilla nyt Edunow-palvelun kautta! H&V DigiEnsin Sisältötehdas -valmennus luo digitaalisen sisällöntuotannon voittajatiimin yritykseesi, H&V Maine Mediakoulutus auttaa rakentamaan mediaviestinnän toimintatavat organisaatioosi ja H&V Kriisiviestinnän koulutus tuo kriisiviestinnän parhaat käytänteet yritykseesi.

Miten pieni yritys voi kasvattaa mainettaan? H&V Opas julkaistu!



"Hyvä tuote myy itse itsensä" Näitä ja samankaltaisia lauseita toistellaan paljon. Vaikka niissä on totuuden siemen, ovat ne valitettavasti muuten täyttä puppua. Paras tuote ei yleensä ole suosituin tai suurin kaupallinen menestys. Suomessa asiantuntijavetoisessa liiketoiminnassa tulisikin huolestua tavallisesti siitä, että maineen rakentamiseen ei panosteta tarpeeksi paljon. Uunituore yhteistyössä Loyalisticin kanssa laadittu H&V Opas "Miten pieni yritys voi kasvattaa mainettaan" auttaa pääsemään alkuun.

Natiivimarkkinointi – mitä liiketoimintapäättäjän pitäisi tietää?



Natiivimarkkinointi on tällä hetkellä yksi markkinointiviestintäalan kuumimmista aiheista ja herättää paljon alan sisäistä keskustelua. Alan ulkopuoliselle näistä keskusteluista harvoin on varsinaista hyötyä. Onkin paikallaan tarkastella natiivimarkkinointia liiketoimintapäättäjän näkökulmasta: mitä natiivimarkkinointi on, ja miten siitä saadaan teho irti.

Viestintästrategia - miksi ihmeessä? On vain kaksi tapaa tehdä markkinointiviestintää. Ammattilainen kuvaisi näitä sanoilla oikea ja väärä, mutta toki muitakin nimityksiä voi käyttää. Tarkastellaan näitä kahta tapaa ja viestintästrategian roolia niissä.

Sisältöstrategia kuulostaa hienolta ja viralliselta asialta. Tosiasiassa se on kuitenkin työväline ja sinänsä ihan yhtä hieno ja arvokas asia kuin mikä tahansa muu arkinen työväline: hyvä työväline on korvaamaton, surkealla ei tee mitään. Sisältöstrategian arvon mitaksi sopiikin sen apu käytännön työlle. Jotta sisältöstrategialla olisi merkitystä arkipäivän työssä, tulee sen laatimiseen käyttää riittävästi aikaa ja vaivaa. Tässä kirjoituksessa tarkastellaan toimivan ja kokonaisvaltaisen sisältöstrategian laatimista hieman totutusta poikkeavasta kulmasta, maineen kilpailukyvyn kautta.

Voiko sisältömarkkinoinnilla pilata maineen? Pk-asiantuntijayritykselle, tai oikeammin sen johtaville asiantuntijoille, on usein iso mörkö pelko siitä, että sisältömarkkinoinnilla voisi pilata maineen. Pelätään somemyrskyä, lehdistön vainokampanjaa tai vähintäänkin asiantuntijamaineen menetystä pienestäkin virheestä. Onko pelko perusteltu ja mitä voi tehdä, että pahin ei tapahdu?

Harkonsalo & Vesa Public Relations Oy

 020 - 741 6940

Köydenpunojankatu 7 A 1, 00180 Helsinki

info@harkonsalovesa.fi

www.harkonsalovesa.fi

Laskutustiedot

Verkkolaskuosoite:

Operaattori:

Y-tunnus:

FI2757804120038267

OKOYFIHH

0997022-2