H&V blogi

Viestinnän trendejä Euroopasta ja Yhdysvalloista



H&V on mukana kansainvälisessä itsenäisten viestintätoimistojen verkostossa. IPRN (International Public Relations Network) koostuu yli 40 toimistosta eri puolilla maailmaa. Kysyimme verkoston toimistoilta kuulumisia, paikallisia trendejä ja heidän vinkkejään oman alueensa markkinaan tulemisesta ulkomaiselle yritykselle. Saaduissa vastauksissa kaikissa nousi esiin tarve ymmärtää riittävän hyvin kohdemarkkinaa ja sen viestinnän kirjoittamattomia sääntöjä.

Saksa: printtimedian voima
Saksan mediailmastossa korostuu printtimedian tärkeys ja sosiaalisen median odotettavaa pienempi rooli markkinoinnin ja viestinnän tekemisessä. Omassa puheenvuorossaan Nicole Stapinski Schwan Communicationsilta nostaa esiin tarinan merkityksen ja Presignon Isabel Reinecke puolestaan monipuolisen sisällöntuotannon tärkeyden.

Yhdysvallat: panosta lanseeraukseen
Yhdysvalloissa onlinekanavien merkitys on todella suuri ja markkina niin kilpailtu, että lanseerausvaiheeseen on panostettava voimakkaasti. AKHIA Communicationsin Jan Gusich ja Ben Brugler nostavat esiin trendejä, kuten valeuutiset ja digitaaliset avustajat. JPA Health Communicationsin Carrie Jones puolestaan korostaa paikallisen tuntemuksen tärkeyttä.

Iso-Britannia: integroitu viestintä kaikissa kanavissa
Isossa-Britanniassa tärkeää on tuntea yleisö ja rakentaa ajatusjohtajuutta pikemminkin kuin markkinointipainotteista näkyvyyttä. The McOnie Agencyn Sarah McOnie kertoo omassa puheenvuorossaan myös muita vinkkejä Ison-Britannian markkinaa varten.

Katso yllämainitut ja muut verkostomme toimistojen terveiset blogistamme tai Youtube-kanavaltamme.


H&V:n kokonaisvaltaisen MyMedia-palvelun avulla kirkastetaan oman, ostetun ja ansaitun median hallinta monikanavaisessa maailmassa. MyMedia yhdistää viestinnän, markkinoinnin ja myynnin eri kanavat yhdeksi mediaksi.
Tietoja kirjoittajasta
Mikko Sillanpää
Toimitusjohtaja
050 - 331 5279
mikko.sillanpaa@harkonsalovesa.fi
Mikko on kokenut viestintäkonsultti. Antiikin kulttuurihistoria ja retoriikan teoria yhdessä yli 20-vuotisen markkinoinnin ja viestinnän kokemuksen kanssa antaa erinomaisen pohjan tutkia, analysoida ja ratkaista käytännön tasolla viestinnän ja markkinoinnin haasteita. Mikon motto on: "Viam aut inveniam aut faciam!"

Harkonsalo & Vesa Public Relations Oy

 020 - 741 6940

Köydenpunojankatu 7 A 1, 00180 Helsinki

info@harkonsalovesa.fi

www.harkonsalovesa.fi

Laskutustiedot

Verkkolaskuosoite:

Operaattori:

Y-tunnus:

FI2757804120038267

OKOYFIHH

0997022-2