H&V DigiEnsin

H&V GDPR

Viestinnän, markkinoinnin ja myynnin kannalta vuoden 2018 kevään olennainen muutos on GDPR:n (General Data Protection Regulation) voimaantulo EU:n jäsenvaltioissa 25.5 2018 alkaen. H&V GDPR -palvelussa käydään läpi, kuinka GDPR vaikuttaa organisaatiosi markkinointiviestintään, mikä on markkinontiviestintänne lähtövalmius GDPR-asetuksen mukaiseen toimintaan sekä suunnitellaan ja toteutetaan toimenpiteet, joilla markkinointiviestintänne rekisterit saadaan GDPR-valmiiksi.

H&V GDPR-palvelun sisältö


H&V:n edustajan avulla käydään läpi:
  • Yleinen GDPR-tietoisku.
  • GDPR:n vaikutukset myyntiin, markkinointiin ja viestintään lyhyesti.
  • Tarkistuslista, mitä jokaisessa organisaatiossa pitää olla.


Keskitetään huomio rekisteriin:

  • Rekisteri pitää olla kunnossa ennen 25.5.2018, sillä sen jälkeen ei saa edes lähettää viestiä, jossa kysytään, haluatko jatkossa saada viestejä.
  • Suunnitellaan, miten rekisterinne saadaan GDPR:n edellyttämään tilaan.
  • Tehdään tarvittavat toimenpiteet rekisterin kuntoonsaattamiseksi.

Lopputuloksena luovutamme teille GDPR-asetusta vastaavan markkinointiviestinnän kontaktirekisterin todennettuine lupineen.

Mikä on GDPR?

Asetuksen tarkoituksena on yhdenmukaistaa EU:n tietosuojakäytäntöjä ja parantaa EU-kansalaisten yksityisyyden suojaa. GDPR tulee merkittävästi muuttamaan viestinnän, markkinoinnin ja myynnin tekemistä, sillä siinä otetaan tiukka lupaperusteinen linja henkilö- ja yhteystietojen käsittelyyn. Esimeriksi työsähköpostiosoite on henkilötieto, jota saa pitää rekisterissä vain henkilön antamalla kirjallisella luvalla. Lupa on kyettävä osoittamaan toteen pyydettäessä.

GDPR koskee kaikkia yrityksiä ja yhteisöjä, jotka keräävät, säilyttävät ja käsittelevät henkilötietoja. Todennäköisesti jokaisesta yrityksestä löytyy asiakas- ja myyntirekisterit muodossa tai toisessa. GDPR koskee niitä, olivat ne sitten CRM-järjestelmässä, Excel-listana tai vain paperille käsin kirjoitettuna. 

GDPR koskettaa erityisen paljon viestintää, markkinointia ja myyntiä työkseen tekeviä, sillä lähes kaikki näiden toiminnat liittyvät henkilöiden kontaktitietojen käsittelyyn. Asiakaskirjeen osoiterekisteri, myynnin prospektirekisteri, sidosryhmien yhteystietorekisteri… markkinointiviestinnän ja myynnin saralla erilaisia rekistereitä ja listoja riittää.

Viestijän, markkinoijan ja myyjän kannalta rekisteri on kaiken keskiössä. Enää ei ole laillista säilyttää vanhoja määrittämätöntä alkuperää olevia rekistereitä, saatikka käyttää niitä. Olemassaolevista asiakkaista saa pitää rekisteriä, mutta esimerkiksi myyntikontakteista tai entisistä asiakkaista ei saa pitää rekisteriä ilman asianomaisen henkilön todennettavaa kirjallista lupaa.

GDPR:n kanssa ei ole oikotietä, vaan jokaisen yrityksen on laitettava asiansa kuntoon ennen 25.5.2018!






Ota yhteyttä GDPR-asiantuntijaamme:

Marko Alanko
marko.alanko@harkonsalovesa.fi
puh. 040 – 512 2688

H&V GDPR valmennus auttaa selvittämään yrityksen GDPR-valmiuden viestinnän, markkinoinnin ja myynnin kannalta. H&V GDPR on osa H&V DigiEnsin ja H&V Maine -palveluvalikoimaa.

  • H&V DigiEnsin Maineluotain Online

    H&V DigiEnsin Maineluotain Online

    H&V DigiEnsin / Maineluotain Online – Online-näkyvyyden systemaattisesta kehittämisestä on merkittävää hyötyä liiketoiminnalle. Jotta tehokasta online-näkyvyyttä ja tunnettuutta voidaan rakentaa, on hyvä…

    H&V DigiEnsin Maineluotain Online

    H&V DigiEnsin / Maineluotain Online – Online-näkyvyyden systemaattisesta kehittämisestä on merkittävää hyötyä liiketoiminnalle. Jotta tehokasta online-näkyvyyttä ja tunnettuutta voidaan rakentaa, on hyvä…

  • H&V DigiEnsin Sisältöstrategia

    H&V DigiEnsin Sisältöstrategia

    H&V DigiEnsin / Sisältöstrategia – Toimivan digisisällöntuotannon ytimessä on kohderyhmiä puhutteleva ja kilpailijoista erottava käytännönläheinen sisältöstrategia. Autamme sinua muotoilemalla tehokkaan sisältöstrategian käyttöösi.

    H&V DigiEnsin Sisältöstrategia

    H&V DigiEnsin / Sisältöstrategia – Toimivan digisisällöntuotannon ytimessä on kohderyhmiä puhutteleva ja kilpailijoista erottava käytännönläheinen sisältöstrategia. Autamme sinua muotoilemalla tehokkaan sisältöstrategian käyttöösi.

  • H&V DigiEnsin Sisältö

    H&V DigiEnsin Sisältö

    H&V DigiEnsin / Sisältö – Digitaalinen sisältö on organisaation markkinointiviestinnän selkäranka. Tarjoamme käyttöösi suunnitelmallisen toimintamallin, jonka avulla tuotamme yhteisesti sovitun suunnitelman mukaan…

    H&V DigiEnsin Sisältö

    H&V DigiEnsin / Sisältö – Digitaalinen sisältö on organisaation markkinointiviestinnän selkäranka. Tarjoamme käyttöösi suunnitelmallisen toimintamallin, jonka avulla tuotamme yhteisesti sovitun suunnitelman mukaan…

  • H&V DigiEnsin Fullbound

    H&V DigiEnsin Fullbound

    H&V DigiEnsin / Fullbound – Perinteisten inbound- ja outbound-termien sijaan suosittelemme markkinointiviestinnän ajatusmalliksi fullbound-mallia, jossa viestintä, markkinointi ja myynti yhdistyvät ketteräksi tekemiseksi.…

    H&V DigiEnsin Fullbound

    H&V DigiEnsin / Fullbound – Perinteisten inbound- ja outbound-termien sijaan suosittelemme markkinointiviestinnän ajatusmalliksi fullbound-mallia, jossa viestintä, markkinointi ja myynti yhdistyvät ketteräksi tekemiseksi.…

  • H&V DigiEnsin Sisältömarkkinointi

    H&V DigiEnsin Sisältömarkkinointi

    H&V DigiEnsin / Sisältömarkkinointi – Sisältömarkkinoinnissa yhdistetään viestinnän ja markkinoinnin toiminta saumattomaksi kokonaisuudeksi kohderyhmiä puhuttelevalla sisällöllä, joka tukee myyntiä tuomalla uusia kontakteja.

    H&V DigiEnsin Sisältömarkkinointi

    H&V DigiEnsin / Sisältömarkkinointi – Sisältömarkkinoinnissa yhdistetään viestinnän ja markkinoinnin toiminta saumattomaksi kokonaisuudeksi kohderyhmiä puhuttelevalla sisällöllä, joka tukee myyntiä tuomalla uusia kontakteja.

  • H&V DigiEnsin Analytiikka

    H&V DigiEnsin Analytiikka

    H&V DigiEnsin / Analytiikka – Digitaalisen viestinnän olennainen kulmakivi on analytiikka. Oikeanlaisen mittariston suunnittelu, rakentaminen ja käyttö vaatii aina asiantuntemusta.

    H&V DigiEnsin Analytiikka

    H&V DigiEnsin / Analytiikka – Digitaalisen viestinnän olennainen kulmakivi on analytiikka. Oikeanlaisen mittariston suunnittelu, rakentaminen ja käyttö vaatii aina asiantuntemusta.

  • H&V DigiEnsin Verkkomainonta

    H&V DigiEnsin Verkkomainonta

    H&V DigiEnsin / Verkkomainonta – Paraskaan sisältö ilman näkyvyyttä ei tuo liiketoiminnalle toivottuja tuloksia. Toisinaan oman ja ansaitun median tuoma näkyvyys ei…

    H&V DigiEnsin Verkkomainonta

    H&V DigiEnsin / Verkkomainonta – Paraskaan sisältö ilman näkyvyyttä ei tuo liiketoiminnalle toivottuja tuloksia. Toisinaan oman ja ansaitun median tuoma näkyvyys ei…

  • H&V DigiEnsin Sisältötehdas-valmennus

    H&V DigiEnsin Sisältötehdas-valmennus

    H&V DigiEnsin / Sisältötehdas-valmennus – Digitaalisen sisällöntuotannon voittajatiimi syntyy Sisältötehdas-valmennuksessa! Digitaalisen sisällöntuotannon suurimpia haasteita on saada homma käyntiin. Kokenut digitaalisen sisällöntuotannon valmentajamme…

    H&V DigiEnsin Sisältötehdas-valmennus

    H&V DigiEnsin / Sisältötehdas-valmennus – Digitaalisen sisällöntuotannon voittajatiimi syntyy Sisältötehdas-valmennuksessa! Digitaalisen sisällöntuotannon suurimpia haasteita on saada homma käyntiin. Kokenut digitaalisen sisällöntuotannon valmentajamme…

  • H&V GDPR

    H&V GDPR

    H&V GDPR Viestinnän, markkinoinnin ja myynnin kannalta vuoden 2018 kevään olennainen muutos on GDPR:n (General Data Protection Regulation) voimaantulo EU:n jäsenvaltioissa 25.5…

    H&V GDPR

    H&V GDPR Viestinnän, markkinoinnin ja myynnin kannalta vuoden 2018 kevään olennainen muutos on GDPR:n (General Data Protection Regulation) voimaantulo EU:n jäsenvaltioissa 25.5…

  • Miten asiantuntijayritys saa näkyvyyttä?

    Miten asiantuntijayritys saa näkyvyyttä?

    Monelle asiantuntijayritykselle markkinointiviestinnän keskeisiä haasteita on saada näkyvyyttä. Tämä haaste vaikuttaa ensikatsomalta erikoiselta, sillä erilaisia kanavia, joissa näkyvyyttä voi saada ja rakentaa,…

    Miten asiantuntijayritys saa näkyvyyttä?

    Monelle asiantuntijayritykselle markkinointiviestinnän keskeisiä haasteita on saada näkyvyyttä. Tämä haaste vaikuttaa ensikatsomalta erikoiselta, sillä erilaisia kanavia, joissa näkyvyyttä voi saada ja rakentaa,…

  • H&V Spotlights 20-2018

    H&V Spotlights 20-2018

    Viestintästrategia - miksi ihmeessä? On vain kaksi tapaa tehdä markkinointiviestintää. Ammattilainen kuvaisi näitä sanoilla oikea ja väärä, mutta toki muitakin nimityksiä voi…

    H&V Spotlights 20-2018

    Viestintästrategia - miksi ihmeessä? On vain kaksi tapaa tehdä markkinointiviestintää. Ammattilainen kuvaisi näitä sanoilla oikea ja väärä, mutta toki muitakin nimityksiä voi…

  • H&V Spotlights 21-2018

    H&V Spotlights 21-2018

    Natiivimarkkinointi – mitä liiketoimintapäättäjän pitäisi tietää? Natiivimarkkinointi on tällä hetkellä yksi markkinointiviestintäalan kuumimmista aiheista ja herättää paljon alan sisäistä keskustelua. Alan ulkopuoliselle…

    H&V Spotlights 21-2018

    Natiivimarkkinointi – mitä liiketoimintapäättäjän pitäisi tietää? Natiivimarkkinointi on tällä hetkellä yksi markkinointiviestintäalan kuumimmista aiheista ja herättää paljon alan sisäistä keskustelua. Alan ulkopuoliselle…

  • H&V Spotlights 22-2018

    H&V Spotlights 22-2018

    Miten pieni yritys voi kasvattaa mainettaan? H&V Opas julkaistu! "Hyvä tuote myy itse itsensä" Näitä ja samankaltaisia lauseita toistellaan paljon. Vaikka niissä…

    H&V Spotlights 22-2018

    Miten pieni yritys voi kasvattaa mainettaan? H&V Opas julkaistu! "Hyvä tuote myy itse itsensä" Näitä ja samankaltaisia lauseita toistellaan paljon. Vaikka niissä…

  • H&V Spotlights 23-2018

    H&V Spotlights 23-2018

    H&V Valmennuksia Edunow-palvelussa! Suositut valmennuksemme ja koulutuksemme ovat saatavilla nyt Edunow-palvelun kautta! H&V DigiEnsin Sisältötehdas -valmennus luo digitaalisen sisällöntuotannon voittajatiimin yritykseesi, H&V…

    H&V Spotlights 23-2018

    H&V Valmennuksia Edunow-palvelussa! Suositut valmennuksemme ja koulutuksemme ovat saatavilla nyt Edunow-palvelun kautta! H&V DigiEnsin Sisältötehdas -valmennus luo digitaalisen sisällöntuotannon voittajatiimin yritykseesi, H&V…

  • H&V Spotlights 24-2018

    H&V Spotlights 24-2018

    Digi viestinnän, markkinoinnin ja myynnin ytimessä! Viestinnän, markkinoinnin ja myynnin yhtenäinen johtaminen on hyvä rakentaa digitaalisen sisällön ympärille. Digisisällöt, oli sitten kyse…

    H&V Spotlights 24-2018

    Digi viestinnän, markkinoinnin ja myynnin ytimessä! Viestinnän, markkinoinnin ja myynnin yhtenäinen johtaminen on hyvä rakentaa digitaalisen sisällön ympärille. Digisisällöt, oli sitten kyse…

Harkonsalo & Vesa Public Relations Oy

 020 - 741 6940

Metsänneidonkuja 12, 02130 Espoo

info@harkonsalovesa.fi

www.harkonsalovesa.fi

Laskutustiedot

Verkkolaskuosoite:

Operaattori:

Y-tunnus:

FI2757804120038267

OKOYFIHH

0997022-2