H&V Spotlights 32-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Markkinoinnin ja viestinnän strategia lähtee liiketoiminnan perusteista
Aivan liian usein törmään tilanteeseen, jossa asiakkaani liiketoiminnan perusteet ovat unohtuneet markkinoinnin ja viestinnän päivittäisellä tasolla. Tämä johtuu siitä, että strategisen tason suunnittelussa on heikkouksia. Ehkä markkinoinnin ja viestinnän strategiaa suunniteltaessa liiketoimintajohto ei ole mukana tarpeeksi tiiviisti, ehkä hetkelliset taktiset valinnat ajavat strategisen tason yli tai yksinkertaisesti strateginen suunnittelu on ollut heikkolaatuista, eli käyttökelvotonta arjen tekemisen ohjaamisessa.
H&V Spotlights 26-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Marita Larmia
Medianäkyvyyttä yritykselleni – helppoa kuin heinänteko?
Monella yrityksellä on tänäänkin kerrottavaa, joka voisi kiinnostaa myös mediaa. Mutta miten päästä esiin? Asiallinen näkyvyys mediassahan lisää yrityksen tunnettuutta ja mainetta.
H&V Spotlights 23-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Suuntana pohjoismainen markkina? Me autamme!

Pohjoismaiden markkinat ovat monelle suomalaisyritykselle kotimarkkinaan verrattavissa oleva luonteva ensimmäinen kansainvälisen laajentumisen kohde. Viestintä ja markkinointi ovat ensimmäisiä ratkaistavia kysymyksiä: millä kielellä toimitaan, missä maissa, mitä toimenpiteitä tehdään ja millä budjetilla… me autamme löytämään vastaukset! Nordic Entries -palvelumme on tarkoitettu kaikille yrityksille, jotka haluavat tehdä markkinointia ja viestintää yhdessä tai useammassa Pohjoismaassa.
H&V Spotlights 22-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Elsa Piikki
Konsultti vai kielipoliisi?

Kun ajattelemme, puhumme ja kirjoitamme, viestimme. Viestimme syntyvät ensin ajatuksissamme, jonka jälkeen ne jäsentyvät äänteiksi, sanoiksi, lauseiksi ja vaikka tällaiseksi blogitekstiksi. Kaiken tämän ytimessä on kieli.
H&V Spotlights 20-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Ilona Vuori
Highway to Sell – Tunnettuus on kiihdytyskaista myynnin edistämiseen

Kuinka moni alkoi mielessään hyräilemään otsikon luettuaan legendaarista AC/DC:n kappaletta. Uskallan väittää, että melko moni. Vastaavasti punaiset kengänpohjat vievät yleisesti ajatukset luksuskenkiin ja esimerkiksi suklaasta puhuttaessa ainakin suuren osan suomalaisista ajatukset kulkeutuvat tietyn brändin makumaailmaan. Kaikki nämä ovat esimerkkejä siitä, mitä tunnettuudella parhaimmillaan saadaan aikaan – mielen päällä pysyminen.