H&V Spotlights 39-2020
- Tietoja
- Kirjoittanut Marita Larmia
Lähes jokainen suomalainen journalisti etsii taustatietoa eri verkkolähteistä

Journalistien tiedonkeruuta ja sosiaalisen median käyttöä käsittelevän tutkimuksen* mukaan lähes jokainen eli huikeat 97 prosenttia suomalaisista journalisteista etsii eri verkkolähteistä taustatietoa artikkeleihinsa joko aina tai usein. Vastaavatko yrityksesi kotisivut ja somekanavat toimittajien ja asiakkaidesi tiedontarpeeseen?
H&V Spotlights 37-2020
- Tietoja
- Kirjoittanut Ilona Vuori
Tuulta purjeisiin! Oman, ostetun ja ansaitun median ristiaallokossa

Median aallokossa seilatessa pelastusliiveille voi tulla tarvetta. Kun alat tekemään markkinointiviestintää, törmäät väistämättä oman, ostetun ja ansaitun median ristiaallokkoon, jossa voi olla haastava löytää juuri sinun yrityksellesi sopivimmat toimintatavat.
H&V Spotlights 26-2020
- Tietoja
- Kirjoittanut Ilona Vuori
Median pelikentän tähtipelaajaksi

Mediaviestintä on merkittävä osa yrityksen viestintää, joten on ensiarvoisen tärkeää, että median kanssa pelaavat henkilöt tietävät pelikentän säännöt ja toimintatavat. Medianäkyvyys on tehokas keino kasvattaa yrityksen tunnettuutta ja rakentaa brändiä, mutta ennakoiminen ja valmistautuminen kannattaa. Vääränlaiset lausunnot perinteisissä medioissa saavat sosiaalisen median myötä entistäkin suuremman painoarvon, ja toisaalta positiivista näkyvyyttä voi olla haastava saavuttaa, jos median toimintatapoja ei tunne.
H&V Spotlights 25-2020
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Maine on keskeinen menestystekijä markkinassa

Yrityksen tai brändin maine tarkoittaa liiketoiminnan kannalta kahta asiaa: tunnetaanko se ja ostetaanko sitä. Ostopäätöksissä puolestaan kyse on aina kilpailusta, vähintään niiden vaihtoehtojen välillä, ostetaanko mitään vai ei. Siksi pelkkä tunnettuus ei riitä, vaan tarvitaan kilpailukykyä – olla tunnettu sellaisista asioista, jotka saavat tekemään positiivisen ostopäätöksen. Itse asiassa maineen kilpailukyky on ratkaiseva menestystekijä niin B2B- kuin B2C-liiketoiminnassa. Maineen kilpailukyvyn kehittäminen on tehokkainta, kun tiedetään millainen se on. Ketä vastaan kisataan, mitkä ovat vahvuudet, mitkä heikkoudet ja tunnetaanko meitä? Maineen kilpailukykyä voidaan tutkia.
H&V Spotlights 24-2020
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Kansainvälinen tutkimus median edustajien sosiaalisen median käytöstä
