H&V Spotlights 14-2022
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Viestintäaarre – oletko ratkaissut arvoituksen?

Olemme julkaisseet jo jonkin aikaa viestintäaarteita – pieniä suuria vinkkejä sisällön ja näkyvyyden luomiseen yrityksellesi. Toivomme, että niistä on ollut hyötyä. Eikä tässä vielä kaikki, sillä olet jo saattanut voittaa… eiku, hetkinen… siis… Pienistä puroista kasvaa suuri joki, sanotaan. Ehkä viestintäaarteidenkin kanssa pätee sama – ne ovat yhdessä jotakin enemmän? Jos olet jo ratkaissut arvoituksen, kannattaa lunastaa palkinto ohjeiden mukaan. Enempää emme sano. Paitsi, että vain viisaimmat ja rohkeimmat voivat voittaa.
H&V Spotlights 11-2022
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
H&V tutki: Sosiaalisen median merkitys suomalaisten journalistien työssä

Maailman muuttuessa ja sosiaalisen median merkityksen kasvaessa tulee journalismia ja mediasisältöjä tarkastella kriittisesti. Alati vaihtuvat otsikot pureutuvat nykypäivän tapahtumiin yhä intensiivisemmin, ja niitä myös jaetaan yhä nopeammalla syklillä. Tuottamamme kyselytutkimuksen mukaan sosiaalinen media herättää tarttumaan tiettyihin aiheisiin sekä kelpaa verkkolähteeksi huomattavalle osalle suomalaisista toimittajista. Sosiaalisen median voidaan sanoa olevan tärkeä työkalu toimittajien työssä, mikä tekee siitä merkittävän tutkimuskohteen monipuolisen ja tasavertaisen journalismin näkökulmasta.
H&V Spotlights 7-2022
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Osaoptimoinnin harha markkinoinnissa ja viestinnässä!

Markkinointiviestinnässä tulee katsoa kokonaisuutta, sillä se on enemmän kuin osiensa summa. Oma, ansaittu ja ostettu media on kuitenkin niin laaja kenttä, että on helppo astua osaoptimoinnin ansaan. Tässä blogissa annamme muutamia vinkkejä ja kerromme esimerkein, miten markkinointiviestinnän kokonaisuutta tulisi johtaa liiketoiminnalle mielekkäällä tavalla.
H&V Spotlights 47-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Voiko viestinnän onnistumista mitata? Kyllä voi!

Markkinoinnin ja viestinnän onnistumisen mittaaminen on mahdollista, jopa usealla eri tavalla. Olennaisinta kuitenkin on tietää oman brändin maineen kilpailukyky - sen myötä joko ollaan kohderyhmän mielessä ykkösenä tai ei. Esimerkki: kännykkäsi putoaa lattialle ja menee rikki. Minkä kännykän ostat seuraavaksi? Todennäköisesti mieleesi nousi se yksi ylitse muiden - vaikka objektiivisesti ajateltuna vaihtoehtoja saattaisi olla aika montakin. Sama pätee mihin tahansa ostopäätökseen: maineen kilpailukyky ratkaisee kuka vie kaupan kotiin.
H&V Spotlights 44-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Ilona Vuori