H&V blogi

H&V Vierasblogi: Cuutio



Asiakas ei löydä teitä Googlesta

Digitaalinen asiakaspolku on rönsyilevämpi ja monimuotoisempi kuin koskaan, mutta Googlen merkitys kaupanteossa ja liidien hankinnassa on vuosi vuodelta suurempi. 

Onko markkinointiviestinnän kokonaisuus oikeasti hallussa?





Markkinointiviestinnän kokonaisuutta voidaan tarkastella monesta kulmasta. Yksi tapa arvioida kokonaisuutta on maineen kilpailukyky, eli ollaanko kaupallisten kohderyhmien top-of-mindissa verrattuna kilpailijoihin, ja miten sinne voisi päästä. Toinen tapa arvioida kokonaisuutta on asiakkaan ostopolun (tai sen käänteisen ilmiön, myyjälle hahmottuvan myyntipolun) kautta. Mallinnuksia edellä mainittuihin on monia, kaikki omine vahvuuksine ja heikkouksineen. Tarkastelu voidaan myös jakaa eri tasoihin, esimerkiksi strategiseen ja taktiseen. Kun halutaan tehdä nopea tarkistus, käytännöllisintä on kuitenkin tarkastella sisältöä ja näkyvyyttä.

H&V Vierasblogi: Loyalistic 



Vuotaako verkkosivunne kuin seula?

Moni toivoo liidejä tai jopa kauppaa verkkosivuilta. Uusitaan web-sivuja. Optimoidaan hakukoneelle. Tehdään sisältöä ja bloggaillaan. Pöhistään somessa. Ostetaan näkyvyyttä. Ja silti tulokset ovat usein yhtä pettymystä. Mistä oikein kiikastaa?

Maine – merkittävä tekijä markkinoilla

Tiedätkö, mitä organisaatiostasi ajatellaan? Jos et, niin asiasta kannattaa ehdottomasti ottaa selvää, sillä maineen vaikutus yrityksen tai organisaation toiminnalle ja tuottavuudelle on merkittävä. 

Miten mainetta mitataan verkossa?

Yrityksen tai brändin verkkonäkyvyydessä on kaksi keskeistä tekijää: määrä ja laatu. Kumpaakin voidaan, ja pitääkin, mitata säännöllisesti. Käytännöllisin lähestymistapa online-maineen tutkimiseen on arvioida sitä maineen kilpailukyvyn kautta, eli kuinka hyvin pärjätään kilpailijoihin verrattuna.

H&V Aamu-Roast 28.5. klo 9–11

Markkinoinnin Instrumentit -aamu 3.5.

Elämää viestintätoimistossa


Pestini juniorikonsulttina on alkanut vauhdikkaasti ja hyvä niin – olen päässyt lyhyen ajan sisään tekemään jo hyvin monenlaisia projekteja ja tehtäviä ja niiden myötä kehittämään itseäni. 

Kuinka sammuttaa roihu eli kriisinhallinnan perusteet


Kriisitilannetta voidaan verrata tulipaloon – se roihahtaa usein nopeasti ja tilanteen rauhoittaminen voi vaatia paljon työtä ja tarkkaan mietittyjä toimenpiteitä. Kriisitilanteen syttyessä kannattaa toimia nopeasti mutta harkitusti. Se ei aina ole helppoa ja voi vaatia rohkeutta, mutta yleensä se kannattaa. Kriisinhallinnan avulla jäljelle voi jäädä muutakin kuin rauniot.

Juniorikonsulttina viestintätoimistossa

Uskallusta, uusien asioiden omaksumista ja hyppy tuntemattomaan. Niistä on tämän juniorikonsultin matka alkanut. Paljon on opittu, mutta vielä enemmän on edessä. Ja hyvä niin. Mikä olisikaan tylsempää kuin työ, jossa ei pääse haastamaan ja kehittämään itseään. Välillä on mentävä oman mukavuusalueen ulkopuolelle, jotta pääsee saavuttamaan asioita, mihin ei välttämättä oma uskallus ole vielä riittänyt.

Kriisi yllättää aina – suunnitelma auttaa selviytymään



Kriisi on tilanteena yllättävä, normaalioloista negatiivisesti poikkeava tilanne, jolla voi olla merkittäviä ja pitkäaikaisia vaikutuksia yrityksen maineelle ja uskottavuudelle. Yllättävyydestä huolimatta kriisiin voi ja kannattaa varautua, jotta sen aiheuttamat haitat jäisivät mahdollisimman vähäisiksi.

Markkinoinnista, tietojen oikeellisuudesta ja GDPR:stä

Keskustelimme GDPR Tech:n Juha Sallisen kanssa GDPR:n vaikutuksesta markkinointiin. Innostuimme kovin aiheesta, ja pyysimme Juhaa vastaamaan muutamiin kysymyksiin aiheesta blogiimme.

H&V: 1. GDPR:stä on kirjoitettu ja puhuttu paljon viimeksi kuluneiden parin vuoden aikana. Kaiken tietovirran ja mielipiteiden keskellä on vaikea erottaa, mikä pitää paikkansa GDPR:stä puhuttaessa ja mikä ei?

How to enter the Finnish market?



For a foreign company seeking to enter the Finnish market or aspiring to gain a greater market share, there are a few important notions that should be taken into account in order to achieve effective marketing communications. We arranged these notions into a brief summary with three categories:

Miten hypätä mukaan kansainväliseen PR:ään?



”Hyvä tuote tai palvelu kyllä myy itse itsensä”- tämän ajattelutavan voit unohtaa jo ensimmäisenä. Tosiasia on, ettei mikään idea, tuote tai palvelu myy itseään, vaikka se siltä välillä saattaa meille näyttää. Kaiken lähtökohtana on oman yrityksen perustan asettaminen kuntoon, jotta päästään asetettuihin tavoitteisiin. Päästääkseen jäävuoren huipulle, täytyy tehdä myös konkreettisia toimintoja sinne kivutakseen. Ilman ydinviestejä tai kunnollisia markkinointistrategioita, ei voida päästä valtakunnallisen median korville.

Asiakastarina markkinointiviestinnän hitti vuonna 2019?



Uusi vuosi – uudet kujeet. Näinhän on tapana tokaista ja aloittaa uusi elämä monellakin eri osa-alueella. Mitä vuodesta 2018 noin yleisellä tasolla jäi sitten päällimmäisenä mieleen viestinnällisten asioiden näkökulmasta? Ainakin se, että sosiaalisen median kanavista löytyi edelleen paljon näkemystä eri alojen asiantuntijoilta mm. datan, markkinoinnin automaation ja mediaseurannan osalta. Harvakseltaan on kuitenkin saanut lukea konkreettisista luovista toimenpiteistä ja ratkaisuista – asiantuntijan kertomana.

Hyvää Joulua & Menestyksekästä Uutta Vuotta!



H&V:n kulunut vuosi sisälsi monta unohtumatonta sekä hienoa tarinaa ja kohtaamista. Tiimimme haluaa kiittää kaikkia yhteistyökumppaneita sekä asiakkaita kuluneesta vuodesta. Rakennetaan yhdessä tulevasta vuodesta vielä menestyksekkäämpi.

Tervetuloa glögille!



Tule tutustumaan glögi- ja piparitarjoilun lomassa meihin sekä uusiin toimitiloihimme.

Tunnelmia IPRN-verkoston kokouksesta Luxemburgista



Kansainvälisen IPRN (International Public Relations Network) -verkostomme Euroopan kokous pidettiin kuun alussa Luxemburgissa. Kokouksessa kohtasivat 25 eurooppalaisen viestintätoimiston edustajat, ja kuulimme mielenkiintoisia esityksiä palvelumuotoilun ja viestinnän yhtymäkohdista sekä toimittajatutkimuksen tuloksia.

Luova asiantuntijakirjoittaminen, eli miten asiantuntijat saadaan tuottamaan sisältöä?



Asiantuntijoiden täytyy tuottaa yhä enemmän markkinointiviestinnän materiaaleja ja asiantuntijatyön yleistyessä tarve kasvaa. Ongelman ytimenä on, että asiantuntijan tekemästä työstä ei voi tuottaa kunnollista materiaalia ilman asiaosaamista (jota ulkopuolisella kirjoittajalla ei ole) ja toisaalta asiantuntijateksteiltä edellytetään yhä korkeampaa tasoa niin kirjallisina tuotoksina kuin markkinointiviestinnän kannalta.

Miten viestiä kriisitilanteissa?



Kriisit voivat olla lieviä tai jopa uhata liiketoiminnan jatkuvuutta. Varmaa kuitenkin on, että kaikki yritykset kokevat kriisitilanteita toiminnassaan. Kriisitilanteiden viestintä on erikoistilanteiden viestintää. Normaalit viestintätavat eivät silloin toimi ja tilanteen menestyksekäs hallinta viestinnän keinoin edellyttää välillä myös vaistomaisten reaktioiden vastaisia toimia. Avaintekijä kaikkien kriisitilanteiden menestyksellisessä viestinnässä onkin varautuminen ja harjoittelu.

Harkonsalo & Vesa Public Relations Oy

 020 - 741 6940

Köydenpunojankatu 7 A 1, 00180 Helsinki

info@harkonsalovesa.fi

www.harkonsalovesa.fi

Laskutustiedot

Verkkolaskuosoite:

Operaattori:

Y-tunnus:

003709970222

Maventa (003721291126)

0997022-2