Juniorikonsulttina viestintätoimistossa
Uskallusta, uusien asioiden omaksumista ja hyppy tuntemattomaan. Niistä on tämän juniorikonsultin matka alkanut. Paljon on opittu, mutta vielä enemmän on edessä. Ja hyvä niin. Mikä olisikaan tylsempää kuin työ, jossa ei pääse haastamaan ja kehittämään itseään. Välillä on mentävä oman mukavuusalueen ulkopuolelle, jotta pääsee saavuttamaan asioita, mihin ei välttämättä oma uskallus ole vielä riittänyt.
Luonnollisesti työni pohjautuu pääosin viestintään ja markkinointiin, olemmehan viestintätoimistossa töissä. Opiskelen työni ohella markkinointia ja viestintää, joten tämä työ on minulle hyvin mieluisaa ja saan tehdä töitä mielenkiintoni parissa. Viestintäkonsultin työ itsessään on hyvin monipuolista, sillä jokainen työpäivä on erilainen kuin muut. Pääsen osallistumaan erilaisiin asiakasprojekteihin. Jokaisella asiakkaalla on omat tavoitteensa, jotka saamme yhdessä täytettyä.
Työssämme tulee myös liikuttua paljon, niin asiakkaiden, palaverien kuin erilaisten tapahtumien myötä. Koen myös, että on tärkeätä osata pysähtyä kuuntelemaan ja ymmärtämään asiakasta ja sen pohjalta kehittää yhdessä antoisa yhteistyö, josta molemmat osapuolet saavat mahdollisimman paljon irti. Viestinnän parissa työskenneltäessä on tärkeätä ymmärtää myös ihmisen käyttäytymistä.
Työssämme on oleellista myös ymmärtää liiketoimintaa kokonaisuutena – elinehtona on liiketaloudellinen näkemys kaikessa toiminnassa. Ilman liiketoiminnallisia tavoitteita markkinointiviestintä on kertakaikkisen tehotonta. Se veisi myös liikaa aikaa, ihan meiltä kaikilta.
Tässä työssä tapaa uusia ihmisiä viikoittain, tai jopa päivittäin, ja meille konsulteille onkin luontaista tulla toimeen ihmisen kuin ihmisen kanssa. Työ vaatii järjestelmällisyyttä ja tarkkuutta, nimittäin to do -listoja saattaa tulla liuta toisensa perään, ja niiden kanssa täytyisi löytää yhteinen sävel. Näin juniorikonsulttina arkeni koostuukin lähinnä opiskelujen ja töiden yhteensovittamisesta.
Kuka on sitten juniorikonsultin takana?
Ruudun takana kirjoittelee H&V:n uusi tulokas, tuleva markkinointiviestinnän ammattilainen. Opiskelen Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa liiketaloutta erikoistuen markkinointiin ja viestintään. Opinnoissani minua myös vahvasti kiinnostaa brändäys ja mainonta sekä niiden hyödyntäminen viestinnässä myynnin edistämiseksi. Minulla on joukkuevoimistelu- sekä tanssitaustaa, joten tiimityöskentely on ollut elämässäni vahvasti läsnä jo nuoresta asti. Vapaa-aikani käytän urheillen, kavereita nähden ja mahdollisuuksien mukaan matkustellen.
Matkani H&V:llä on alkanut vauhdikkaasti töitä tehden, ja odotan innolla, mitä tuleva kevät tuo tullessaan.
H&V Aamu-Roast 28.5.
Tervetuloa H&V Aamu-Roastiin yhdessä Loyalisticin ja Cuution kanssa 28.5. klo 9-11.
Tapahtumassa pääset kuulemaan asiantuntijoiden perustellut näkemykset uhreiksi ilmoittautuneiden yritysten* markkinointiviestinnästä. H&V:n Mikko Sillanpää kommentoi markkinointiviestinnän monikanavaista kokonaisuutta ja ydinviestien iskevyyttä, Cuution Jarno Wuorisalo tarkastelee kriittisesti yrityksen löydettävyyttä ja kilpailutilannetta Googlessa ja Loyalisticin Antti Pietilä arvioi verkkosivujen toimivuutta uusasiakashankinnan näkökulmasta. Yleisö on tervetullut paikalle 8.30 alkaen, asiantuntijat päästetään lavalle klo 9. Tilaisuus päättyy klo 11, jonka jälkeen tila on käytettävissä verkostoitumiseen kello 12 asti. Tilaisuudessa tarjoillaan pientä purtavaa.
*Paljastetaan myöhemmin. Ilmoittautukaa rohkeasti mukaan, valitsemme ilmoittautuneista sopivimmat uhrit!
Mitä: H&V Aamu-Roast yhdessä Loyalisticin ja Cuution kanssa
Missä: Helsingin keskustassa, tarkempi paikka ilmoitetaan myöhemmin
Milloin: tiistaina 28.5. klo 9-11. Ovet aukeavat klo 8.30 ja verkostoitumaan voi jäädä klo 12 asti.
Ilmoittaudu tapahtumaan tästä!
Harkonsalo&Vesa on uuden ajan viestintätoimisto. Yhdistämme oman, ansaitun ja ostetun median tehokkaaksi liiketoimintaa palvelevaksi kokonaisuudeksi. Asiakaslähtöisen viestintästrategian laatiminen kannattaa aloittaa H&V Maine Maineluotain-tutkimuksella, joka kertoo mainepositiosi ja millä erottaudutaan kilpailussa positiivisesti. H&V Maine Viestintästrategiassa muotoillaan ydinviestit sekä määritellään viestinnän ja markkinoinnin kanavat ja toimintasuunnitelma niihin. Kanavakohtaisesti käytännön työhön edetään esimerkiksi H&V Maine Mediasuhteet -palvelun avulla. Ota meihin yhteyttä, kerromme mielellämme lisää kansainvälisen viestinnän tekemisestä.