H&V Spotlights 47-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Voiko viestinnän onnistumista mitata? Kyllä voi!

Markkinoinnin ja viestinnän onnistumisen mittaaminen on mahdollista, jopa usealla eri tavalla. Olennaisinta kuitenkin on tietää oman brändin maineen kilpailukyky - sen myötä joko ollaan kohderyhmän mielessä ykkösenä tai ei. Esimerkki: kännykkäsi putoaa lattialle ja menee rikki. Minkä kännykän ostat seuraavaksi? Todennäköisesti mieleesi nousi se yksi ylitse muiden - vaikka objektiivisesti ajateltuna vaihtoehtoja saattaisi olla aika montakin. Sama pätee mihin tahansa ostopäätökseen: maineen kilpailukyky ratkaisee kuka vie kaupan kotiin.
H&V Spotlights 44-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Ilona Vuori
Oma, ostettu ja ansaittu – Markkinointiviestinnän pyhä kolminaisuus

”Ei kahta ilman kolmatta” ja ”kolmas kerta toden sanoo”. Tupu, Hupu ja Lupu, Kolme pientä porsasta sekä Kolme muskettisoturia. Numero kolme on saanut osakseen jopa maagisen numeron tittelin, ja se esiintyy monesti paitsi sanonnoissa myös saduissa ja tarinoissa. Markkinointiviestinnässäkin kolmen kohdan kokonaisuudelle on syytä antaa sen ansaitsema huomio.
H&V Spotlights 42-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Väittämiä ja viestintäaarteita

Viestintään, mainontaan ja markkinointiin liittyy todella laaja kokonaisuus tietoa ja taitoa. Monikanavaisuus on samalla moninkertaistanut tarvittavan osaamisen määrän. Asiakkaamme kysyvät usein meiltä vinkkejä, ideoita ja neuvoja omaan tekemiseensä, ja olemmekin täällä blogissa jakaneet ideoita ja näkemyksiä sekä parhaita käytäntöjä. Lisäksi olemme vuoden verran julkaisseet viikoittaisia vinkkejä #viestintäaarre sosiaalisen median kanavissamme. Kannattaa myös tutustua kesäisiin Väitteitä markkinointiviestinnästä -videoihimme, joissa otamme kantaa ja jaamme vinkkejä useasti kuulemiimme väittämiin.
H&V Spotlights 38-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Uuden brändi-ilmeen suunnittelu, miten se tehdään?
Luova prosessi on aina hieman mystinen asia, mutta sen mystifiointi on turhaa. Kyse on suunnittelutyöstä, jossa lähdetään liikkeelle tavoitteista, ideoidaan paljon ja heitetään pois paljon hyviä ideoita, jotta löydetään paras. Usein brändi-ilmeen suunnittelu aloitetaan logosta. Logossa kiteytyy kaikki asiat, joita brändi haluaa viestiä aina arvoista ammattiotteeseen. Uuden yritysilmeen suunnittelun mysteeriä avataksemme esittelemme ohessa oman logomme syntytarinan.
H&V Spotlights 36-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Ilona Vuori