H&V Spotlights 18-2022
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Yrityksen sosiaalisen median kaksi kultaista sääntöä

Sosiaalisen median kanavia, mediatyyppejä ja toimintastrategioita on lukemattomia. Kuinka johtaa yrityksen sosiaalisen median toimia, jos ei tiedä kaikesta kaikkea? Asiantuntijoita kannattaa kuunnella, mutta aina ei ole helppoa päättää erilaisten vinkkien vyöryessä hyökyaallon tavoin tajuntaan, mitkä niistä vinkeistä kannattaa tai on edes mahdollista soveltaa käytäntöön. Tässä blogissa nostetaan esiin kaksi kultaista sääntöä, jotka pätevät aina ja kaikkien yritysten kaikkiin some-toimiin ja joiden avulla täysin some-ummikkokin pystyy ottamaan yrityksen some-kanavien ja -sisällön johtamisen haltuun.
H&V Spotlights 16-2022
- Tietoja
- Kirjoittanut Marko Alanko
Mustavalkoista dataa

Markkinointi on erittäin haastava laji. Ennen markkinoijalle käytännössä riitti, kun hallitsi pelikuviot tv:n, radion ja lehtien kanssa. Erityisesti pk-sektorilla painitaan parhaillaan merkittävien haasteiden parissa, koska budjetit ovat luonnollisesti rajalliset. Kuitenkin jonkinlaista monikanavaista näkyvyyttä ja kuuluvuutta tulisi saada aikaan, jotta myynti ja tunnettuus saataisiin kasvuun.
H&V Spotlights 14-2022
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Viestintäaarre – oletko ratkaissut arvoituksen?

Olemme julkaisseet jo jonkin aikaa viestintäaarteita – pieniä suuria vinkkejä sisällön ja näkyvyyden luomiseen yrityksellesi. Toivomme, että niistä on ollut hyötyä. Eikä tässä vielä kaikki, sillä olet jo saattanut voittaa… eiku, hetkinen… siis… Pienistä puroista kasvaa suuri joki, sanotaan. Ehkä viestintäaarteidenkin kanssa pätee sama – ne ovat yhdessä jotakin enemmän? Jos olet jo ratkaissut arvoituksen, kannattaa lunastaa palkinto ohjeiden mukaan. Enempää emme sano. Paitsi, että vain viisaimmat ja rohkeimmat voivat voittaa.
H&V Spotlights 11-2022
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
H&V tutki: Sosiaalisen median merkitys suomalaisten journalistien työssä

Maailman muuttuessa ja sosiaalisen median merkityksen kasvaessa tulee journalismia ja mediasisältöjä tarkastella kriittisesti. Alati vaihtuvat otsikot pureutuvat nykypäivän tapahtumiin yhä intensiivisemmin, ja niitä myös jaetaan yhä nopeammalla syklillä. Tuottamamme kyselytutkimuksen mukaan sosiaalinen media herättää tarttumaan tiettyihin aiheisiin sekä kelpaa verkkolähteeksi huomattavalle osalle suomalaisista toimittajista. Sosiaalisen median voidaan sanoa olevan tärkeä työkalu toimittajien työssä, mikä tekee siitä merkittävän tutkimuskohteen monipuolisen ja tasavertaisen journalismin näkökulmasta.
H&V Spotlights 7-2022
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää